vineri, octombrie 20, 2017

Cum se franeaza corect pe bicicleta

Asta e din categoria „tot stan patitul stie mai bine”. Chiar ma gandeam ca nu am mai avut timp de scris de multa vreme si ar fi cazul. Nu e tocmai ce mi-am dorit, dar e o experienta impartasita. Pe drumul de intoarcere de la CMR, a trecut o masina de stropit praful de pe strada cu 5 minute inainte. Cum aveam ceva viteza, m-am gandit ca o sa-mi pun toata apa pe spate, fiindca aparatorile nu prea isi fac treaba. Zis si facut, duc o mana la spate, simt ca ma stropeste, si am brilianta idee sa pun frana si sa incetinesc, sa nu ma mai stropesc asa. In timp ce eram cu o singura mana pe ghidon. Rezultatele in continuare

Bicicleta s-a oprit, mana mea a mers inainte, am zmucit brusc ghidonul si am dat cu urgent cu curu de ciment.

Inventar

Tricoul, pe partea din fata, cu care am sters bine asfaltul. sa fie cu iertare pozitia de macho

:

tricoul, partea din spate

Cot julit

Sold julit binisor

Una bucata de maner de ghidon polizat

Pana si fifi, care sta pe ghidon si ma pazeste, a dat cu botul de pamant

(Daca va place papuztoiu il gasiti la cora. cumparai un paputzoi de 2 lei si o parte din bani se duc la un copil)

Toate astea la 20 de km pe ora, cazut si oprit instant. Cred ca antrenamentele de karate de cand eram mic, unde tot faceam cazaturi si proiectii m-au ferit sa dau si cu dovleacul de asfalt. O sa ma gandesc de 2 ori inainte sa „conduc” si sa pun frana cu o singura mana. Pentru cei curiosi, incercati la viteza mica si vedeti care e senzatia. Simpatiile mele pentru motociclistii care cad fara echipament, si se duc la taras 5-10-20 de metri

Atunci cand esti pe bicicleta, tine amandoua mainile pe ghidon, mai ales cand franezi. si daca vezi ca a trecut o masina din aia stropitoare, mergi mai incet. Si tine amandoua mainile pe ghidon
later edit, ca bogd mi-a adus aminte. acelasi lucru este si cand semnalizezi stanga pe bicicleta. de obicei bagi viteza ca vrei sa depasesti, semnalizezi, si daca vezi ca nu se poate sau vine ceva tare ai tendinta sa pui frana cu mana de pe ghidon. wich is bad.

Dar am fost la CMR. Noi sa fim sanatosi

20 Comentarii

  1. Ouch!!!! Sorry! :(((

    [ EXACT la fel era să o pățesc și eu acum vreo 2 zile, tot de la o frână pusă cu o mână pe ghidon (cu cealaltă încercam să semnalizez :) ) ]

    Nu știu dacă ajută la cotul julit, dar… am pus pozele pe site. Vezi aici:

    http://ubergeek.ro/poze/08.05.critical.mass/

  2. Paul, păi se poate?
    Site-ul se numeşte două mâini punct ro şi tu frânezi cu o singură mână?
    Altfe, naşpa… ai grijă de bube! >:D<

  3. bine ca mi-ai adus aminte de faza cu depasirile

    @denisoi, mai variaza omul. doua maini, stanga, dreapta, sunt perioada in care nu faci cu niciuna 😛

    dar tot cu doua e cel mai bine, si acum am confirmarea 😉

  4. Ouch! imi pare rau! Daca tot e vorba de sfaturi privind franarea vin si eu cu 2:
    1.la o franare de urgenta, in prima faza franezi usor cu fata, si mai tare cu spatele. astfel, toata incarcatura (greutatea) se duce in fata pe ghidon, si spatele ramane cu o apasare mai mica. aici e momentul in care trebuie sa strangem mai tare frana pe fata, si sa o mai eliberam pe cea din spate, deoarece oricum se va bloca. am observat ca daca ranezi brusc cu fata fara sa fie incarcata, pana se intampla acest lucru ghidonul te cam smuceste in stanga si in dreapta, deci nu mai ai precizie asa mare la directie

    si 2. multi incepatori pe motociclete o patesc, am patit-o si eu dupa un an de bicicleta: cand esti intr-un viraj luat cu viteza mai mare si esti inclinat, nu te atingi de frana de pe spate, deoarece daca ai infranat un pic roata, ea are tendinta sa derapeze. daca vrei sa corectezi viteza in viraj, folosesti fin frana pe fata, insa cu grija

  5. Si eu am patit acelasi lucru de curand de am numai vanatai pe picioare 😛 credeam ca i’m one of a kind

  6. Lasa ca trece pana te insori. O experienta in plus. Ma miram eu dece blogul se numeste „douamaini” si tu folosesti doar una

  7. „fiindca aparatorile nu prea isi fac treaba”.
    Doua maini si inca nu te-ai gandit la aparatori mai efeciente? Sunt sigur ca multi ar fi interesati.

    Spor

  8. „aparatori mai eficiente”?…sper ca nu o sa se inventeze si un fel de cushca pentru biciclete sa nu te ploua,sa nu iti intre vreo musca in oki sau altele de genul asta….la capitolul franare…eu m-ash impinge mai in spate pe shaua de la biciclata…mainile (amandoua :) )incordate impingand ghidonul si apoi frana de spate apoi ushor cea fe fatza…si fie de o fi…PS:ai grija la bube 😉 succes

  9. Avram Adrian

    Shi daca am frana torpedou (adica pegas)

  10. Reactor are dreptate !!!!
    Cine stie stie !!
    😉

  11. eh…si eu am patit ceva de genu odata…….chiar si azi…..dar eu sunt biciclist inrait si ma rg……am grija….

  12. Imi pare rau ca te’ai ranit la epicondilul ulnei. Tot ce pot sa zic e ca nu esti biciclist de mult timp. Am mers acum cateva veri din aprilie pana in noiembrie cu bicicleta. Cel putin 4 zile din 7 eram calare. Oriunde ma duceam. Te asigur ca la franare daca esti obisnuit cu mersul pe doua nu trebuie sa ai neaparat ambele maini pe ghidon. In primul rand salta saua cat de sus poti. Pedala la cel mai inferior punct trebuie sa sustina piciorul perfect intins. Inaltimea in sa astfel va determina sprijinirea de ghidon in mers si la franare pe o axa cat mai apropiata de verticala lucru ce va determina o mai buna stabilitate a ghidonului. Saua ridicata nu este neaparat o problema. Te ajuta sa pedalezi mai usor si la nevoie sa te ridici din sa daca ai nevoie de cuplu. Pe parte de pornire oprire invata sa pleci de pe loc cu ridicare intro pedala si apoi urcat pe sa si pedalat normal iar la oprire sa dai ultimul impuls pe pedala pe care te vei sprijini pana pui celalalt picior jos. De asemenea din stat pe sa trebuie sa poti pune macar varful unui picior jos pentru a fi capabil sa opresti din scurt sau sa stationezi. Intotdeauna frana de pe dreapta trebuie sa fie spate si sa mearga impecabil. Atat pe fata cat si pe spate recomand frana pe tambur. Cea pe disc este ineficienta si este logic acest lucru datorita sistemului de parghie. Tine de experienta ta sa franezi pe spate cat mai eficient pentru a nu bloca roata pentru ca altfel tinzi sa derapezi pe spate. Daca franezi corect ghidonul nu o sa mai fuga decat daca nu te lasi tu in el. De asemenea iti aduci mana stanga pe ghidon si daca spatele nu opreste indeajuns de repede fara sa blochezi roata te AJUTI cu frana fata pe care ar trebui sa o setezi in asa fel incat la peste ~5 km/h sa nu blocheze roata. Aici testezi si ti’o potrivesti tu cum crezi de cuviinta. Ideea e ca tre sa fie mai moale si mai ales cursa franei sa fie cat mai lunga adica levierul de frana sa mearga pana la 90 la suta din cursa lui. Asta va preveni ca la franarea reflexa sa nu dai cu nuca de asfalt. Pe spate levierul trebuie sa aibe cursa undeva la 75-80 la suta din miscarea lui naturala iar restul sa fie surplus pentru tensionarea cablului in cazul in care vrei sa pui frana cu „scartz”. O bicicleta bine aranjata si un conducator obisnuit cu comenzile ei nu vor fi niciodata dati cu dintii de asfalt. Apucate si testeaza. Vezi ce configuratie ti se potriveste. Da o tura de cartier si exerseaza. Experienta se capata in timp dar cand dai de belea ai grija sa nu te afli in fata unei masini. Pentru cei care sunt pe doua roti si cu motor intre picioare: DEZVATATI’VA DE OBICEIUL DE LA BICICLETA!!! FRANA PE DISC ACTIONAT HIDRAULIC NU IARTA CI DOAR TRANTESTE!!! LIMITATIVA IMPULSURILE REFLEXE CA SA NU VA SPARGETI DINTII!!!

  13. IN MARE PARTE DE ACORD CU EXOTICA XP,MAI PUTIN CU RIDICAREA SEII LA MAXIM,UNDE CRED CA E RECOMANDAT PENTRU DISTANTE MAI LUNGI CA SAUA SA FIE RIDICATA ASTFEL INCAT IN PUNCTUL CEL MAI JOS AL ROTATIEI PEDALELOR DACA SE ASEAZA CALCAIUL PE PEDALA PICIORUL SA FIE INTINS.PENTRU PLIMBARI URBANE ZIC EU CA PARERE PERSONALA CA MERGE SAUA SI UN PIC MAI JOS,PT CA AMBELE PICIOARE SA POATA ATINGE SOLUL CU VARFURILE,CA APAR DES SITUATII DE OPRIRE NEPROGRAMATA.DE ACORD INTRUTOTUL CU REGLAREA FRANELOR,DAR ASTA LA DHS NU MERGE PREA BINE,CA AU SISTEME FOARTE FIRAVE.APROPOS DE INCIDENT,MARE ATENTIE CA POATE IESI MAI RAU.EU ERA SA O PATESC LA 73KM/H (CICLOCOMPUTERUL CALIBRAT CORECT).LA O VALE CONSISTENTA,PUTINA CURBA LA DREAPTA,PUTIN NISIP PE INTERIORUL CURBEI…AM PUS PUTIN FRANA DE SPATE CA MI S-A PARUT MIE CA NU MAI IES DIN CURBA SI S-A BLOCAT ROATA.DACA MAI TINEAM FRANA CATEVA SUTIMI DE SECUNDA IESEA URAT,NU CA IN POZELE DE MAI SUS,CA AVEAM SI PRAPASTIE IN APROPIERE.NU AM CAZUT DAR M-AM CALMAT 100%.BAFTA!

  14. bun si? kre ii faza k ai picat?
    mare lucru frate teai julit si tu putin
    sau esti femeie din aia kre nu suporta sa se loveasca?
    fi in plm barbat si nu te plange de ce ai patit
    daca nu stii sa mergi pe bike problema ta da nu te plange k vezi doamne teai julit si tu putin

  15. TIPULE cand pui frana cu o singura mana pe coarne trebuei sa impingi o pedala cu piciorul drept in fata ca sa nu aluneci la vale din cauza zdrunciturii si nu o sa cazi Cum ai cazut tu lafel am patit si eo cu 2 zile inainte de pastele din 2012 dora ca la mn a cazut un baiat si i-a sarit roata intre spitele de la roata mea din fata si m-am facut lat pe mijlocul drumului si trecau si masini am spart la bicicleta toate piesele din plastic

Raspunde-i lui AlinikE Anuleaza raspunsul

Adresa de email nu va fi afisata. Required fields are marked *

*

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Scroll To Top