sâmbătă, septembrie 23, 2017

Cum sa faci sa nu te mai doara fundul de la mersul pe bicicleta

Plus alte cateva sfaturi si explicatii despre durerile de…spate. Ma gandeam sa rup titlul in doua, dar mai bine lasa :)
So, ieri mi-am adus bicicleta de la tara, de unde a stat de prin noiembrie anul trecut. Azi facut un drum pana la servici in inapoi, 10 kilometri tur retur, intors acasa cu dureri de fese. Principalul vinovat pentru durerire din partea dorsala este saua. Cum eu unul nu mi-am permis bicicleta de 15 milioane, am cumparat un dhs, mare, greu, urat, ce mai, echivalentul masinii romaneasti de taiat morcovii in 4. De obicei, majoritatea bicicletelor de supermarket, au niste sei groaznice. Asa ca m-am gandit sa schimb saua veche, sa vad diferentele
sa veche

Saua noua arata asa
sa cu gel. Am vrut eu musai sa am o sa cu gel, pentru ca e „mushy”. Si cand imi faceam tineretile ca bagator de seama la fundatia motivation, care se ocupa de oamenii cu handicap locomotor, am invatat destule lucruri despre perne de scaun, pozitii incorecte, escare, si anatomia din zona fundului. Daca aveti probleme cu statul timp indelungat pe scaun, faceti rost de o perna cu aer pentru scaun cu rotile, sau daca nu se poate o perna cu gel. Simti ca plutesti.

Dar sa revenim. Sunt trei puncte de contact cu saua. Doua pe fese, pe oasele bazinului, care vin pe partea din spate a seii, si unul pe perineu (zona dintre anus si scrot), care vine pe nasul seii. Nas, limba, whatever.
Sa o luam pe rand. Partea din spate, care sustine fesele, este cea mai solicitata de obicei. pentru ca toata greutatea partii de sus a corpului se sustine in doar doua puncte de contact, si presiunea este foarte mare. Nu e acelasi lucru ca si cum ai sta pe scaun, pentru ca suprafata de contact este mult mai mare, de obicei partea din spate a picioarelor. Are legatura cu fachirii care dorm pe un pat de cuie, dar daca-i pui pe mai putine se inteapa :). Tesuturile moi din aceasta zona absorb cea mai mare parte a socurilor cauzate de denivelarile din drum. Cum e si normal, dupa loviri repetate o sa inceapa sa doara, sa se taseze, sa se sparga mici vase de sange, samd. O sa cu gel mareste suprafata de contact, si nu poti sa tasezi gelul pana la plasticul de sustinere de dedesubt. Adica un soc va fi absorbit si mai mult. La o sa normala, buretelul se taseaza, si la final parca stai cu fundul pe lemn, orice soc este transmis direct corpului. Nu stiu exact unde am citit, dar se recomanda ca la fiecare sfert de ora de mers calare pe sa, sa te ridici 1-2 minute si sa pedalezi din picioare.

Perineul, partea care ia contact cu nasul seii este o zona destul de sensibila, prin care trec foarte multe terminatiuni nervoase. Este adevarat ca mersul timp indelungat pe o bicicleta cu sa necorespunzatoare poate provoca probleme de erectie barbatilor, tocmai din aceasta cauza (atata stiam eu, daca vreti mai multe detalii cititi conversatia de la final). De aceea o sha mai buna are un fel de adancitura, pentru a proteja aceasta zona. Saua de mi-am luat-o are gaura de-a dreptul. Presiunea extra de pe perineu apare din mai multe motive:
– nasul seii este prea sus, presand si mai mult zona, mai ales cand se merge aplecat.
– te dor fesele de la partea din spate si incepi sa te fatai, si incepi sa muti greutatea pe partea din fata
– last but not least: cusaturile de la blugi si de la chiloti exercita o presiune in plus, si pe o zona foarte restransa. Blugii si chilotii barbatesti au custatura exact pe mijloc, blugii chiar foarte pronuntata. In timp ce la mersul normal si la statul pe scaun nu incomodeaza, pe bicicleta se schimba situatia. De aceea pantalonii de ciclism au cusaturile in partea laterala, si se poarta fara lenjerie intima pe dedesubt. Baietii care sunt mai speriati de partea asta merg fara sa, doar cu un dop unde ar fi trebuit sa fie tija sa nu le ploua in bicicleta.

In continuare o sa dau cateva bucati din discutia cu un tip care a terminat medicina, pe urma a fost asistent, acum umbla prin frankfurt.
Baiat destept, explica prea bine. am incercat sa-i fac un rezumat, dar n-a iesit si se pierdea gustul, asa ca dau conversatia bruta:


Paul: zona dintre anus si scrot
Paul: cum ii zice, dar am aflat ca-i perineu
inno: salut
inno: dap perineu ii zice
Paul: trec terminatii nervoase pe acolo?
inno: e chiar un plex nervos acolo
inno: adica o increngatura de terminatii nervoase
Paul: vreau sa scriu un articol despre seile de bicla
Paul: cu de ce au gaurica aia
inno: pai au gaurica aia pentru prostata de fapt
inno: adica e mai important la barbati
Paul: adica nu pentru perineu?
inno: ba da
inno: deci perineu insemana peretele muscular de acolo
inno: peretele asta muscular tine toate organele abdominale din zona respectiva
inno: daca tu te apesi pe biceps
inno: fara sa il incordezi
inno: poate sa iti intre degetul cativa cm inauntru
inno: (depinde cat de gros ai bicepsul)
inno: la fel si cu saua
inno: apasa pe perineu
inno: adica pe muschii de acolo
inno: care se deformeaza
Paul: aha
inno: si la randul lor preseaza organele abdominale
Paul: deci pot sa bag degetul in burta
inno: asta nu este o problema daca presiunea nu dureaza mult timp sau daca e uniforma
inno: daca insa e cu variatii int imp (deci presiune - socuri) de ex daca mergi pe teren accidentat fara amortizor la bike
inno: e ca si cum te-ai tot lovi cu un ciocan peste muschii aia
inno: nu se mai oxigeneaza cum trebuie
inno: poate apare o slabre a pereteului abdominal acolo
inno: si traumele mecanice se pot trasnmite si la organele abdominale din imediata vecinatate
Paul: ioi
Paul: eu credeam ca-i mai simplu
inno: la barbati foarte apropae (la catiav cm) este prostata
Paul: te lovesti, si nu ti se mai scoala
inno: ala e secundar
Paul: si vroiam sa scriu asta pe site ca sa-i amenint
inno: ajung si la ala acuma
inno: deci uretra (tubul pe unde faci pipi) care porneste din vezica, trece prin prostata
Paul: aha
inno: daca te lovesti in genreal in orice parte a corpului
Paul: se reface
inno: aia se tumefiaza (se umbfla)
inno: pana se reface
Paul: pai da, vase sparte
Paul: coagulari
inno: problema apare in timp,daca tot ai micro traume din astea repetate
inno: apar si mici cicatrice
inno: prostat devine inelastica
inno: si apar probleme cu urinatul
inno: cu ejaculatul
Paul: which is bad
inno: very bad
inno: chestia cu nu ti mai scoala
inno: adica impotenta
inno: poate sa apara sau nu
inno: pe acolo trec mai multi nervi care au legatura nu cu mecanimsmul senzitiv (ala din cate imi iaduc aminte e pe fata superioara, deci spre buric)
inno: ci trec nervii motori
inno: pentru tota musculatura de acolo
inno: iar musculattura importanta pentru erectie nu e - surpriza - in penis
inno: ci in perineu
Paul: pai penisul e corpi cavernosi
Paul: atata lucru stiu si eu
Paul: si muschii care inchid corpii
Paul: sa-i tina cu sange
inno: exact
inno: muschii astai nu sunt la varf
inno: ci evident la baza
inno: numai ca baza penisului e undeva destul de jos, sub testicule, inspre perineu
Paul: da
inno: acu sunt sei late de oras
inno: sau sei in guste de curse
inno: cele mai bune sunt cele cu gel
Paul: pai cu gel mi-am luat
inno: si cu "depresiune mediana"
inno: aia a e scobitura aia
Paul: si vroiam sa evidentiez mai bine diferentele medicale
inno: dar ideea e ca e mai mult o sperietaore
inno: accidentele astea se inatmpal daca mergi pe teren accidentat
inno: sau pe beton, cu orele
inno: adica daca era asa frecventm gandeste-te ca mai toata populatia masculina a indinei si chinei era impotenta deja
inno: vezi ca e importanta la fel de mult si inclinarea
Paul: da, sa nu aiba nasul in sus
inno: seii fata de orizontala

Later edit. Am schimbat saua in magazin, asa ca nu e diy de data asta. Dar pentru cine-i curios, suruburile cu care e prinsa saua sunt de 13.

14 Comentarii

  1. interesanta si complexa abordare la acest subiect…cine s-ar fi gandit la asta 😕 …in orice caz merita retunit :)

  2. tare frate! banuiam ca e riscant si de aceea cautam o sa ergonomica si am gasit site-ul tau…felicitari! poti sa-mi zici daca saua aia a ta e suficient de lata in partea din spate? ca am mai gasit si eu asa pe diferite magazine online dar nu-mi dau seama cat de lata e …eu caut una cat mai lata ca sa preia cat mai mult din greutatea corpului pe partea din spate si sa scutesc astfel partea din fata …

    si inca ceva, vezi ca mai sunt niste tevi de sa care au in ele un amortizor telescopip ce preia si el socurile…e f. util mai ales daca nu ai amortizoare foarte bune pe bicicleta sau nu ai deloc …

    daca saua ta e lata sa-mi zici si mie de unde ai luat-o si cat ai dat pe ea…

  3. Nu m-am gandit vreodata ca pentru o simla sa poti avea atata teorie….Dar dupa cum se „citeste” pare o idee buna…..Merci pentru sfat

  4. excelent bravo like

  5. eu folosesc o bicicleta cu suspensie fata spate conteaza foarte mult si suspensia spate ca mai amortizeaza socurile ce le pot unele denivelari din asfalt corpului dar cred ca mai repede as renunta la saua asta si as face un stil de scaunel

  6. ar fi interesanta ideea cred eu…de ce nu s-ar incerca si o chestie de asta :)

  7. Salut, auzi ce intrebare am eu, de unde se poate cumpara aceasta sa protectoare de fese supraponderale?

  8. Salut! de unde ai cumparat saua?

  9. Salut! de unde ai cumparat saua?? (am activat Notify me of followup comments via e-mail )

  10. Salut, are logica ce citesc aici, insa am o intrebare: acea „gaura/fasie” in sa nu face ca, curentul de aer sa-ti fie directionat exact pe zona perineului si daca e aer racoros, iti va fi afectata zona in timp?

Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi afisata. Required fields are marked *

*

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Scroll To Top